Zarząd Terenów Publicznych uruchamia kanały umożliwiające dokonywanie zgłoszeń wewnętrznych sygnalistom
Podstawa prawna
Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii oraz § 6 Statutu Zarządu Terenów Publicznych, stanowiącego załącznik do Uchwały nr LXI/1712/2005 Rady m.st. Warszawy z dnia 28 października 2005 roku w sprawie przekształcenia zakładu budżetowego m.st. Warszawy pod nazwą „Zarząd Terenów Publicznych” w jednostkę budżetową m.st. Warszawy (Dz. Urz. Woj. Maz. Nr 251, poz. 8204 oraz z 2016 r. poz. 7859 z późn. zm.)
Co może być przedmiotem zgłoszenia?
Przedmiotem zgłoszenia mogą być informacje o naruszeniu prawa, polegające na działaniu lub zaniechaniu niezgodnym z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:
1) zamówień publicznych;
2) usług, produktów i rynków finansowych;
3) zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
4) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
5) bezpieczeństwa transportu;
6) ochrony środowiska;
7) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
8) bezpieczeństwa żywności i pasz;
9) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
10) zdrowia publicznego;
11) ochrony konsumentów;
12) ochrony prywatności i danych osobowych;
13) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
14) interesów finansowych Unii Europejskiej;
15) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy oraz opodatkowania osób prawnych.
Kto może dokonać zgłoszenia?
1. Osobami uprawnionymi do dokonania zgłoszenia wewnętrznego, w kontekście związanym z pracą są:
1) pracownik, także w przypadku, gdy stosunek pracy już ustał;
2) osoba ubiegająca się o zatrudnienie, która uzyskała informację o naruszeniu prawa w procesie rekrutacji lub negocjacji poprzedzających zawarcie umowy.
2. Przepisy Regulaminu stosuje się odpowiednio również względem osoby pomagającej zgłaszającemu w dokonaniu zgłoszenia wewnętrznego.
Jak dokonać zgłoszenia?
1) elektronicznie na adres email: sygnalista@ztp.waw.pl ;
2) pisemnie na adres korespondencyjny: Zarząd Terenów Publicznych, ul. Podwale 23, 00-261 Warszawa, z dopiskiem „Do rąk własnych przyjmującego zgłoszenie wewnętrzne”;
3) ustnie - pod numerem telefonu 605 322 110 - w dni robocze, w godzinach 8-16;
4) na wniosek zgłaszającego złożony za pośrednictwem kanałów, o których mowa w pkt 1-3 - za pomocą bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.
Klauzula informacyjna
Wypełniając obowiązek informacyjny wynikający z rozporządzenia Parlamenty Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1, z późn. zm.) - dalej RODO proszę o zapoznanie się z klauzulą informacyjną (w załączniku poniżej)